iletişim

inspiteofmyself@gmail.com

5 Temmuz 2012 Perşembe

deodorant seçimi/choosing a deodorant

Aluminyum, Paraben ve Deodorantlar/Aluminium, Parabens and Deodorants


kozmetik içeriklerinden neyin zararlı neyin zararsız olduğu hep tartışılagelen bir konu. özellikle paraben gibi, hem ateşli savunucuları, hem de büyük düşmanları olan içerikler belki de sadece adı çıkmış olanlar. aluminyum kansere neden olduğu gerekçesiyle savaş açılmış maddelerden ama, deodorant markalarından çok azı kullanmaktan vazgeçti.

it has always been discussed which cosmetic ingredient is harmful and which is not. especially ingredients like parabens have both supporters and opponents. aluminium is said to cause cancer but only some deodorants gave up using it.

şahsi ve hiçbir bilimselliğe dayanmayan kanaatim, kimyasallarla oluşturulan hiçbir ürünün masum olamayacağı yönünde. ya tamamen doğal koku/ter önleyiciler keşfederek uzak durmak gerek, ya da kötünün iyisine teslim olmak.
yıllardır memnun kalsam da kalmasam da sürekli değiştirdiğim ürünlerden olan deoların hem stick, hem roll on hem de spreyleriyle oldukça içli dışlıyım. hem çok pahalılarını hem de market reyonlarındakileri kullandım. son kanaatim, roll on denen şeyin ter kokusunu yeterince baskılayamadığı, ve leke bıraktığı oldu. en son nivea'nın leke bırakmama iddiasındaki roll on'unu da beğenmeyerek vedalaştım.

my own personal and unscientific opinion is that no chemical product can be harmless at all. if we can't find a natural solution, then we should choose the most appropriate. 
I have tried many different deo-sprays, sticks and roll-ons, both high-end and drugstore brands. I think roll-ons are not good enough and they also leave stains. 

deo-stickler kesinlikle çok daha kullanışlı. fakat bunların bazıları da kuru cilde iyi gelmeyebiliyor. biotherm'inki bile bende kuruma yapmıştı.
ben şu ana kadar aluminyum ve parabensiz stick bulamadığım için, hem kuru tutan hem de nem veren, ve neredeyse hiç leke bırakmayan dove antitranspirante stickte karar kıldım.

deo-sticks are absolutely more useful. but some of them make dry skin even drier. 
I haven't been able to find a stick without aluminium or parabens, so I use dove which leaves no stains and the skin is not wet.

paraben yok ama aluminyum içeriyor. zaten dove'un invisible dry deodorantından vazgeçmemin tek nedeni de bu içerik. oysa hem kokusuz olduğu hem de cildime zarar vermediği, leke bırakmadığı için çok sevmiştim. bende görüp beğenen arkadaşlarım hala kullanıyor. 

it doesn't have parabens but has aluminium. I stopped using its spray version because of this.


zararsız deodorant arayışlarım esnasında adidas'a denk geldim. pure lightness versiyonunun kokusunu beğendiğim için aldım, ki aslında deodorantta kokudan haz etmiyorum.

adidas pure lightness is another good choice for spray-deodorant.


malesef performansından pek memnun kalmadım.
unfortunately, I am not satisfied with its performance.


adidas'ın roll-onları da var ama spreylerinden farklı bir sonuç vermiyor.
adidas has also deo roll-ons. they are not different from sprays 



zaten aluminyum da ihtiva ediyor.

besides, it has aluminium.



     bundan sonra 8x4'ün soft kiss'ini aldım ve beğendim.
     after that, I bought 8x4 soft kiss and I liked it. 



bunun içinde ne paraben var ne aluminyum.
it has neither parabens nor aluminium.


çok uzun zamandır rexona kullanmamıştım, bir gün markette keşfettim ki, deo fresh versiyonunun içinde paraben ve aluminyum yok. kokusu da çok hafif. adidas pure lightness gibi. ama bunun performansı çok daha iyi.

one day, I realized that rexona deo fresh doesn't have parabens and aluminium. fragrance is very light like adidas pure lightness, but it is much better.


rexona'yı leke bıraktığı için terk ettiğimi hatırlıyorum. deo fresh pudrasız olduğu için o sorun da ortadan kalkmış. sticklerini de denemeye karar verdim.

I stopped using rexona because of the stains before, but deo fresh is without powder and therefore stains are not a problem. I will try rexona sticks soon.



tamamen kokusuz, aluminyumsuz, parabensiz deolara kavuşmak ümidiyle...tabii bu defa da diğer masum sanılan içeriklerin adı çıkmazsa...

I hope we will find deodorants completely without fragrance, aluminium, parabens and other harmful stuff.

2 yorum:

  1. The body shop'un alüminyum içermeyen deo dry serisinde hem roll-on hemde stick deodorant var.
    Kendim kullanmadım ama en kısa zamanda alıp denemek istiyorum.
    Bioderma'nın sensibio alüminyum içermiyor bir de Nivea'nın pure&natural serisinin roll-on ve sprey deodorantı var alüminyum içermeyen:)

    Bu arada bende bloguma beklerim.:)

    http://morrmenekse.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alüminyum olmayan da yeterince iyi olmadığına inanmaya başladım ama dediklerini deniycem.

      geliyorum:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...