iletişim

inspiteofmyself@gmail.com

3 Kasım 2012 Cumartesi

allık, fondöten ve far bazı karışımlarım / my franken blush, shadow base and foundation

kırık, eski, kullanılmayan allık, fondöten, pudraları hayata döndürme operasyonu / bringing old and broken blushes, foundation and powder to life

malesef bu çalışmanın nasıl sonuçlanacağına dair bir fikrim olmadığından aşama aşama fotoğraflamak aklıma gelmedi.
malumunuz veçhile, kişisel kozmetik alışverişi yasağımı delmemek için yoğun bir çaba içindeyim. 
ekimle beraber bir ayını doldurduğum bu sürecin ikinci ayı olan kasıma girerken, yalnızca ihtiyacım olan dudak kalemini, göz kremini ve fondöten fırçasını aldım. hatta kalem ve fırçayı da kullanabileceğim en ucuzundan seçtim, bu ürünlerle biraz daha haşır neşir olunca tanıtacağım.

unfortunately, I had no idea how this procedure would end, therefore I didn't take photos step by step.
as you know, I am trying not to ruin my self prohibition of cosmetic shopping. september was the first month of it, and at the beginnig of the second month, october, I only bought what I really needed; a nude lip pencil, a foundation brush and an eye cream. I will write about them after using for a while.  

elimde yıllardır duran, sevmediğim için kullanmadığım, arada bir aklıma gelen, ama cimriliğimden atmaya da kıyamadığım ürünleri bitirmeyi hedeflerken, derya baykal yanlarım gittikçe açığa çıkıyor. 
yanılmıyorsam 4 yıl evvel, o zamanlar mat ciltten hoşlandığım için, bana uygun olmadığı halde yağlı ve karma ciltler için olanını aldığım biotherm fondöten, yıllardır makyaj masamda durur. kuruya dönük normal bir cildim olduğu için, bu fondöteni sürmekte epey zorlanıyordum. içinde ince kum taneleri varmış da suratıma her dokunduğumda onlara sürtüyormuşum gibi bir his bırakıyordu cildimde.

I was in love with matte look 4 years ago and for that reason I bought a matte foundation of biotherm for oily skin, although I have normal to dry. it was difficult to use that foundation, and I quit.

mecbur kalıp aldığım maybelline affinitone fondötenden sonra nars'ın pudra fondötenini kullandım. ikisi de fazla kapatıcılığı olmayan, yalnızca renk veren ürünlerdi. daha sonra da estee lauder bb krem kullanmaya başladım, ve çok da memnunum. 
bit pazarına nur yağdırdığım bu dönemde, aldım elime biotherm fondötenimi, sıktım boş kalan avon top allık kutusunun içine, bol miktarda bepanthen'le karıştırdım. bepanthen eklenince rengi fazla açıldığı için, biraz essence my base skin perfection makyaj bazı ilave ettim. ecotools far fırçasıyla güzelce karıştırdım.

I used nars powder foundation after maybelline affinitone. they were both light coverage. I began using estee lauder bb cream then, and I am very happy with it. 
now as a martha stewart, I mixed my old biotherm foundation with bepanthen and added some essence my base skin perfection.

















işte ortaya çıkan görüntü bu. tahminime göre, biraz da yüksek faktörlü güneş koruyucu krem karıştısam, kendi bb kremimi yapmış olabilirdim. 
bepanthen karıştırınca eskisi kadar yoğun ve kapatıcı bir fondöten kalmadı elbette, daha akışkan ve daha açık renkli. ama zaten kapatıcılığa ihtiyaç duymadığım için ortaya çıkan yeni üründen memnunum.

this is the result. I guess if I add some high protection sunscreen, it will be a good bb cream.
of course bepanthen made the foundation lighter and fluid. but I liked it.


diğer şizofren ev kadını maceram da allıklarımla oldu. yukarda kutusunun resmini gördüğünüz avon top allığı, üniversite yıllarımda almıştım, ve pek de kullanmadığım için öylece duruyordu. iki yıl önce ise lancome allık kullanırken, kutuyu yere düşürüp kırdım, bir süre öyle idare etmeye çalıştıysam da, nihayetinde bir kenara koydum. nars pudra fondötenim de artık fırçaya ya da süngere tutunmakta zorlanacak kadar azalmıştı. onun da kalan kısımlarını meyve bıçağıyla kırarak allık kutusuna ekledim.

other project of mine was with my blushes. I mixed avon ball blusher, nars powder foundation and lancome soft pink blush.


sonra kutudaki allık toplarını o bıçakla parçaladım, bütün kutu karışık bir toz haline gelinceye dek ezdim.
elde ettiğim karışım rengi bana nars orgasm allığımı anımsattı.
daha sonra, youtube'da izlemiş olduğum kırık allık ve pudra kurtarma usüllerine göre alkol ilave edilmesi gereken bu toz karışıma, elimdeki johnson's baby kolonyadan damlattım. burada bir ölçü yok. tamamen göz kararı, ne çok cıvık olacak ne çok katı.

it was easy. I put all ot the three products in a pot and crushed with a small knife until it was a smooth powder. then I added some johnson's baby cologne instead of pure alcohol. it gave a nice smell to the powder. 

kolonyayla tozu iyice yedirdikten sonra, kırık allık ve pudralarımın kutularının içine meyve bıçağıyla yerleştirdim. üzerlerine bez örterek üstlerine elimle ve ufak tefek ağırlıklarla bastırdım. karışımın yerine iyice yerleştiğine emin olduktan sonra, kutuların kapakları açık şekilde bir gece kurumaya bıraktım.
sabah ilk iş denedim; %100 çalışıyor!:)

I put the mix into the empty blush and powder cases and pressed on them with a piece of cloth. when I was sure the mix was in its place, I left them to dry over a night. I tried them first thing in the morning, they were perfect!


bazı parçaları çok iyi ezememiş olacağım ki, özellikle lancome kutusuna yerleştirdiğim kısımda altın renkli parçalar kendini belli ediyor. ama bunun çok büyük önemi yok. amacıma ulaştım ne de olsa.








yeni allıklarımın tek kötü yanı, buram buram bebe kolonyası kokmaları oldu. evet koku çok güzel ama, daha kutuyu açmadan o kadar yoğun bir şekilde püfürdüyor ki, neden efendi gibi alkol kullanmadım diye pişman olmamak elde değil.

nasıl oldu da ortaya bir orgasm çıktı hala anlamış değilim. demek ki top allıktaki topların içinde gizli dünyalar varmış. birebir aynısı olmadı ama ilk bakışta çok benziyor. biraz daha altın ışıltı olsa kesinlikle aynı olurdu.

my new blush looks nearly the same as nars orgasm.



bu ikisi kadar başarılı olmayan üçüncü girişimim ise far bazı oldu.

my third attempt was to make an eyeshadow base but it is not as successful as the other two. 

 nefret ettiğim, hiçbir işe yaramadığını düşündüğüm the body shop çilekli dudak nemlendiricisine, üniversite yıllarımdan kalma biotherm kapatıcıdan ve oriflame volare vücut pudrasından eklemek suretiyle elde ettiğim far bazı, dudak nemlendiricisinin fazla yoğun olması nedeniyle göz kapağı çizgisinde toplanma sorunu yaşatıyor malesef. 
ama bu sorunu ben, mac paint potlarla da yaşadığım için, beğenmeyip atmak yerine kullanmayı tercih ettim, el emeği göz nurumu. gözaltı kapatıcısı olarak, urun kenarında vs. iyi iş görüyor.

I mixed the body shop lip balm, oriflame volare body powder and biotherm concealer. but the lip balm is too heavy for the eyelids. but I am still using it as an undereye concealer.



sizin aklınıza daha mantıklı bir krem gelirse lütfen paylaşın.

please share your ideas for a good eyeshadow base.


not: ürünler sinema dergisinin ekim sayısı üzerinde fotoğraflanmıştır.

14 yorum:

  1. canım çok tatlısın gülümseyerek okudum yazıyı :)
    ben de cok severim böyle işleri
    far bazına biraz pudra ve fondoten eklesen belki olur vazelin aman diyim karıstırma rujda oluyor da goz bazında olmuyor,ben allıkta karıstırmıstım husran oldu sonuc.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) tutumlulukta sınır tanımıyorum
      tamam biraz daha pudra ekleyim en iyisi. sen de paylaş çalışmalarını:)

      Sil
  2. Göz bazında fondöten, pudra, body butter, ya da body butter kıvamında nemlendirici krem eklemiştim bende, kim bilir hangi yabancı blogta gördüysem gerçekten işe yaramıştı, 3-4 ay rahat kullanmıştım, ayrıca allık hakkaten çok iyi gözüküyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte ben de londra'da bir türk kızı'ndan öğrendiğim yöntemi uyguladım. fakat o body butter demişti, ben lip butter kullandım çünkü nefret ediyordum hemen bitsin istiyordum.
      yine de kuruyana kadar sabredip bekleyince oluyor bişeylerÇ)

      Sil
  3. Ellerine sağlık, allık da el emeği göz nuru fondöten de çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler:) yüzde de iyi duruyolar, ama umarım bir ay sonra suratım delik deşik olmaz.

      Sil
  4. Cok iyi olmuslar gercekten, tebrikler. Ben de seviyorum boyle seyleri. Isinsu gostermisti fix plus denemistim ben de. Hala kullaniyorum cok memnunum. Onu da dene istersen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denerim tabii, nerden görebilirim?

      Sil
    2. Ben Londra'da Bir Türk Kızı'nın videolarından birinde görüp yapmıştım. Blogumda da yazdım, istersen benim yaptığımdan da bakabilirsin. Çok başarılı oldu.
      http://tannetanne.blogspot.com/2011/12/ev-yapm-fix-plus.html

      Sil
  5. Haha çok tatlı bi yazı olmuş, sayende güldüm bu saatte ^^
    Bence gayet mantıklı denemeler olmuşlar, hele allık çok tatlı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol:) allık fırçaya gelmiyor malesef, süngerle uyguluyorum, ama o da iyidir.

      Sil
  6. Ben de asla işe yaramayan avon top allığını bu şekilde yapmıştım.Bir de Avonun çok amaçlı stik bronzerı vardı çamur gibiydi dağıtması zordu onunda pudrayla ve fondötenle rengini açıp kolonyayla ve bez yardımıyla presledim eskisinden daha işgörür oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi oluyor ama bitmek bilmiyor sonra bu icatlar:)
      bende de vardı o stickten, azimle bitirmiştim yahu ne günlermiş...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...