iletişim

inspiteofmyself@gmail.com

29 Aralık 2012 Cumartesi

rosense gül suyu / rose water




10 yıldır arada aksatsam da çoğunlukla düzenli şekilde cilt bakımı ürünleri kullanıyorum. bakımı aksatınca kuruya dönük hale gelen normal bir cildim var. her zaman normal ciltler için tonik kullandım, ve ne faydasını ne de zararını gördüğüme inandım. çünkü ne gözenek problemim vardı ne akne. üstelik toniğin yakıcı etkisinden de pek hoşnut değildim. en son 4-5 sene evvel biotherm'in kuru ciltler için olan toniğini kullandım. yakmayan, yumuşatan bir tonikti. daha sonra tonik adımını tamamen terk ettim. ve hiç bir olumsuz sonuçla karşılaşmadım.
gül suyunu ise son 2-3 yıldır kullanmaya başladım. verdiği ferahlık ve yumuşatıcı etkisi hoşuma gittiği için devam ettim. benden başka da kullanan kimseyi tanımadığımdan, problemli ciltlere derman olup olmayacağı konusunda bir fikrim yok. tek bildiğim, temizlenmiş cilde uygulanan gül suyunun gözenekleri tıkayarak içine kir dolmamasını sağladığı, ve böylece siyah nokta oluşumunu engellediği. cilt üstünde yatıştırıcı bir etkisi var, ardından nemlendirici uygulamasam bile gerginlik hissetmiyorum.
siyah noktalara gelince, var olanları temizlemiyor ama siz iyice bir sıkıp temizledikten sonra günlük gül suyu bakımını yaparsanız, eski haline de geri dönmüyor. tabi sadece gül suyu değil, düzenli temizlik de şart.
özellikle rosense diye diretmiyorum, %100 saf gül suyu hangi marka olursa olsun fark etmiyor ancak genelde rosense daha yaygın olduğu için bulmak kolay.

I have been using skincare products for ten years. I have a normal (normal to dry in winter) skin and used tonic for normal skin. I didn't like its burning effect. I used biotherm tonic for dry skin for a while, it was not burning and was softening but I quit using tonic after it. I never saw any difference on my skin with or without tonic. 
I am using rose water for 2 or 3 years now, I like its softening, fresh effect on my face. I don't know anyone using it so I have no idea whether it works on oily skin or not. I only know that after cleansing skin well, applying rose water clogs pores and prevent them to be filled with oil and dirt. Therefore it is useful to prevent blackheads. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...