iletişim

inspiteofmyself@gmail.com

1 Ocak 2013 Salı

sebamed face&body liquid

sırt sivilceleri / back acne


fotoğraflamaya üşendim, ama sırt sivilcesi problemini konuşurken derman olsun diye kullandığım üründen bahsetmemek olmaz.
birçok yetişkin kadın sırt sivilcelerinden muzdarip. hatta benim gibi kuruya dönük normal ciltli bir kadının neden sırtında ısrarlı sivilceler oluştuğu, benim için de bir muamma. vücuttaki anlamsız sivilcelerin sebebinin karaciğer problemleri olduğunu söylerler ama, ben hiçbir kontrolde böyle bir sıkıntıyla karşılaşmadım. hormon değerlerim, kan değerlerim her zaman en iyi seviyelerde olmuştur. ergenlikten sonra yüzümde, her ay adet döneminde çenemde belirenin dışında sivilce çıkmadı. yüzümde ancak saçım kirlendiğinde alın bölgesinde yağ oluşur, o da geçicidir. ama sırt sivilcelerim benden ayrılmak bilmez.
doğrusu hiç cilt doktoruna gidip de nedenini araştırmadım, tedavi olmaya da çalışmadım. anneme kalırsa şampuan, saç kremi, duş jeli gibi ürünlerin içeriklerinden kaynaklanan bir sorun bu. fakat son zamanlarda dikkat etmeme rağmen yine de yıkanırken şampuanın ve saç kreminin sırtıma akmasına engel olamıyorum. bunun tek yolu başımı eğerek yıkamak, o da zahmetli bir yöntem.
bir süredir duş jelini bırakıp sebamed face&body liquid ile yıkamaya başladım bedenimi. bu ürünün sivilceleri geçirmede hayli etkili olduğunu duymuştum. ama malesef bana bir faydası olmadı. bir de kükürt sabunundan bahsediliyor. bu bitince onu da deneyeceğim. olmazsa artık bir doktora gitmek gerek herhalde.
yalnız ilk fırsatta yurtdışından neutrogena'nın sırt sivilcelerine özel duş jeli ile spreyini almayı istiyorum. malesef bu ürünler ülkemizde satılmıyor. bunlara muadil murad markasının ürünleri var, fakat fiyatları oldukça yüksek ve murad'a yaşadığım göz kremi faciasından ötürü pek de güvenmediğimden, risk alıp boşa para ödemek istemiyorum.
sizin yöntemleriniz varsa lütfen paylaşın.

back acne (bacne) is a common problem of many women. I have no idea why I have acne on my back as a normal to dry skin woman. bacnes are said to be the cause of liver problems, but I don't have any. I have always had the perfect hormone and blood rates. I have never gone to a dermatologist for this problem because I don't care so much. mom says it is because of the hair products I use in the shower, and it is possible. but it is very hard to prevent shampoo and conditioner touching on  my back. 
I heard that sebamed face&body liquid is a good solution for bacne but unfortunately it is not for me. I have been using it for a while but nothing changed. 
neutrogena has shower gel and spray for bacne but they are not sold in turkey. murad has same kind of products but I don't trust murad enough to spend so much money on its products.
please share your solutions for bacne if you have. 

8 yorum:

  1. termal banyo çok iyi geliyo. bide kese attır üstüne bide güneşlen sırtın yansın deriyi atsın hiçbişey kalmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman yaz günlerini bekliyoruz sabırsızlıkla:)

      Sil
  2. sırt sivilcelerinin artmasında elimizi sırtımıza götürüp kaşımak,yolmak gibi sebepler de rol oynuyor.Üniversitedeyken sınav döneminde hem stresten hem elimin oraya gitmesinden haritaya bağlamıştım artık...

    kükürtlü sabun un fayadalı olması için uzun süre kullanman lazım,tavsiye edeceğim şey sivilce tedavisinde aktif bir seri alıp duştan çıkmadan hemen önce soz kez yüzüne uyguladığın köpükle o bölgeyi temizlemen,
    sonrasında kurulanıp toniklemen ve nemlendiricini sürmen..
    Duştan evvel de kil maskesi yaparsan oldu o iş tamam;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol fairy:)
      lakin yüzümde bir şey yok, sadece sırtımda var, ve hiç oynamıyorum.
      işte neutrogena, murad artık ne bulursam bir sivilce spreyi alıp onu kullanayım, banyoda da kükürtlü sabun kullanayım, bakalım yavaş da olsa etkisi olur inşallah.

      Sil
  3. sanıyorum anneniz bu konuda haklı...geçen yaz aşırı sıcaklar nedeniyle kuruyan saçlarıma uyguladığım krem-maske tarzı ürünler ve duş jeli alışkanlığım bende de aynı soruna yol açtı.doğal içerikli bir lavanta sabunu edinerek kurtuldum.duşta önceliği saçlarınıza vermelisiniz.tüm saç ürünlerini kullanıp duruladıktan sonra iri dişli bir tokayla tepenizde toplayın.daha sonra lavanta sabununu kullanın.vücut losyonunuzun silikon içermediğinden emin olun.bir haftada iyileşme gözlemlediğimi hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüzüm için bir süredir kil sabunu kullanıyorum ve harika sonuç aldım, vücudum için de bu ürün bittikten sonra sabuna geçmeyi planlıyorum, lavanta sabunu alayım o halde:) çok teşekkürler.

      Sil
  4. Ben de bu problemin şampuana ve bilhassa saç kremine bağlı olduğunu gözlemledim. 5-6 yıl öncesine kadar benim de sırtımda sivilceler vardı, o dönem yüzüme kullandığım Noviderm temizleyiciyle yüzümü ve sırtımı en son yıkayıp öyle çıkıyordum. Geçtiler. Sonrasında da önce saçımı yıkayıp duruladıktan sonra saçlarımı tek omzuma toplayıp öne alıyorum. Saç kremi süreceksem de hafifçe öne eğilerek uçlarına sürüyorum. Durularken vücuduma akmıyor böylece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şamğuanı bırakamadım ama saç kremini ve duş jelini bıraktım. kil sabunuyla vücut temizliği yapınca sivilceler büyük oranda bitti.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...