iletişim

inspiteofmyself@gmail.com

9 Mayıs 2013 Perşembe

hayır vichy, o bb kremi asla almayacağım!!! / no vichy, I won't buy that bb cream ever!!!





















fotoğraf bu adresten alınmıştır.
photo is taken from this website.


iki gündür hemen her bloggerın kendi hazırladığı bir ürün değerlendirme yazısı gibi yutturulmaya çalışılan vichy bb krem reklamını görmekten bıktım.
yazının en altına ufacık iliştirilen reklam ibaresini koyunca ne de masumlaşıyor yapılan şey...
biz güzellik meraklısı kadınlar, deneyimlere, araştırmaya değil de reklamlara inanıyor olsaydık her ay aldığımız dergilerdeki reklamlara ve deneme ürünlerine göre karar verip hayatımıza devam ederdik.
bana takip ettiğim bloggerın ağzından yazılmış bir tanıtım yazısını, fotoğrafını yutturmak istiyorsan, en azından her blogda farklı cümleler kurulup farklı fotoğraflar paylaşılmasını sağla.
reklam verme demiyorum, yayınlamasınlar da demiyorum, ama kılık değiştirmeye çalışmayın çok rezil görünüyor...

I am really sick and tired of vichy bb cream advertisement that pops up in every beauty blog as if it is an entry by the blogger. 
writing that it is an advertisement at the bottom of the entry doesn't make it innocent...
if we, the beauty lovers, just believe the advertisements rather than experience and research, we would make decisions according to the ads and samples in monthly magazines.
if you want to put over an ad that is written like a blog entry, at least make different sentences and take different photos.
I am not against advertisement but disguising like this seems very outrageous. 


26 yorum:

  1. İyi demişsin. Bir de arka arkaya fenalık geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her yeni ürün çıktığında benzeri oluyor.

      Sil
  2. Ürün tanıtım yazıları ve basın bültenlerini ben de yayınlıyorum bloğumda. Çünkü yeni çıkan ürünleri ya da kampanyaları vs. duyurmak, haberdar olmak için faydalı buluyorum.
    Bu bülteni ben de yayınlamadım; sebebi tam da yazında belirttiğin nedendendi. Bir basın bülteni gönderselerdi seve seve yayınlardım ama sanki kişisel deneyimim gibi benim ağzımdan yazılmış bir dili doğru bulmadım. Bu da benim tercihim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii ki reklam yayınlansın, indirim haberi, yeni ürün bilgisi verilsin, ama böyle komik şekilde değil.
      bunu yayınlamadığın için tebrik ve teşekkür ediyorum.

      Sil
  3. valla sana katılıyorum kaç gündür bütün bloglsrda aynı haber bazıları başlığı değiştirmiş içerik aynı ilkini okudum gerisini okumadım bile firma herkese ürün göndermektense sanki göndermişde kullanıp yazmışlar gibi yapmış bende almıyacağım bu üründen:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım buna ortak olduklarına değmiştir reklam bedeli:)

      Sil
  4. bence de dürüst bir reklam değil, basın bülteni yerine sanki o bloggerın düşünceleri gibi birinci ağızdan yazılmış olması hoş değil bence

    YanıtlaSil
  5. dün milyon tane blogta aynı yazıyı görmek gerçekten kabus gibiydi. yazık.

    YanıtlaSil
  6. Aynı anda, aynı yazılar, aynı ürün ve benzer cümleler..ben hiç birini okumuyorum bile ama üstüne birde blog listemi mahvettiği için aradan başka yazıları görmeden geçiyorum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gün içinde bir dinlenme gibi görüyorum ben bloglara bakmayı, onu mahvetti gerçekten.

      Sil
  7. hımm ondan mıydı? Ben de dün algılamaya çalışıyordum bu yoğunluğu, yaz yaklaştı ya millet bb kreme saldırdı heralde ama hepsi neden Vichy demiştim, biraz safım haliba :) Hatta ben de Yves Rocher'in bb kremini aldım, onu anlatacaktım ama bu kadar bbkrem yazısı birden çıkınca yazmak içimden gelmedi, erteledim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ilk ikisini karşılaştırınca fark ettim tıpatıp aynısı olduğunu. sen iyi niyetlisin demek ki aklına gelmemiş:)
      lütfen yaz kremi, gerçek bir deneyim yazısı okumak her zaman güzeldir.

      Sil
  8. Kılık değiştirme değil farklı bloggerların yazılarıydı onlar. Bumads reklamı yayınlamadan önce ben de eleştiriyordum ama zaten yazıyı o şekilde hiç değiştirmeden yayınlamak ve bumads içeriğidir yazısını sonda tutmak gerekiyor.
    Ben yayınladım, çok da umursamadım çünkü biliyorum ki çekiliş yapıp şartları yazdığımda şartları okumuyorlar, alışveriş yazısı paylaşıp fiyat verdiğimde fiyatı soruyorlar.. E arka arkaya yayınlanınca da reklam olduğu hem bariz hem de altında zaten yazıyor. Okuyucular kadar yayınlayanlar da tepkili, bumerang olayı konuk yazar almaya benzetmiş-gelen olumsuz yorumlar için bugün beni aradıklarında böyle söylediler- bloggerlar ürünü yorumlayıp kendi düşüncelerini yazmayı tercih edeceklerini söylemişler ama firma, birkaç kişiye kullandırıp sadece onların bloglarından değil, bumads yayınlayan tüm bloglardan yayınlayarak kendilerince süper bir reklam politikası izlemişler ama yazının içeriğinde yazıyı kimin hazırladığı yer alsa her bakımdan inandırıcı olurdu..
    Ama yine de blogu açtığımda "avon devrim yaptı" çığlığı atan, otomatik başlayan videodan daha sevimli :s

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben hiçbir zaman kendiliğinden açılan bir video veya beğenmişim gibi yazmam gereken bir ürün paylaşmayacağım için, hele hele bu kadar kötü bir reklama asla yer vermeyeceğim için görmekten de rahatsız oluyorum.
      zaten en çok da senin yayınlamana şaşırdım, o kadar çekilişleri, araklamaları, bedavacıları eleştiren biri olarak bunu yayınlamayı da kabul etmemen gerekirdi diye düşündüm.
      evet herkeste görünce reklam olduğunu anlıyoruz ama asıl mesele biz sürekli blog takip edenler değil, alacağı bir ürünü arama motoruna yazıp çıkan blog sonuçlarından değerlendirme yazılarını okuyanlar. bu arkadaşlar bu eşsiz reklama denk gelecek fakat onun reklam olduğunu anlamayıp aman da ne süper ürünmüş diye koşup alacak. ben buna neden olmak istemezdim...ürün harika bile olsa, yazının altında ufaktan bir reklam ibaresi de olsa, bu dürüst bir reklamcılık değil.

      Sil
    2. Ben blogda reklam almıyorum bumeranga da üye olduğumdan beri ilk tekliflerden sonra uzunca süre gelen ilk teklifti, mesaj gelir gelmez söylediğim gibi bu kadar kıyamet kopmadan çok önemsemeden yayınladım. Eleştirdiğim şeylerin her zaman arkasındayım, bu reklamın parasına da çok ihtiyacım yok ama yayınlayan insanların için de oradan gelecek küçük bir ücrete bile ihtiyacı olan insanlar varken, okumayan, reklam olduğunu bile bile hakaret edenlere tepkimden dolayı kaldırmadım yazıyı :s Bunu senin için söylemiyorum, ben de eleştirilecek taraflarını yukarıda yazdım ama blog yazanlar başkaları tarafından çok zalimce eleştirildi. Bir blog yazarına gidip hiç çekinmeden "şu ürünü de alıp denesene yeaa çok merak ediyorum" yazanların eleştirmesi tuhaf geliyor sadece :s
      Bumerang'ı yazarkafeden trafik arttırmak için kullanıyorum, bunun dışında reklamları yayınlamaya karar vermek çok ince bir çizgi, sanki bumerangın sürekliliği gibi bir durum yaratıyorlar, ücretsiz link gösterimi hakkın azalıyor falan gibi bir düşünceyle yayınlamış bulunuyorsun yani..
      Google aramasına gelince, gratise saat kaçta gidilir diye soranlar vichy gibi bir markaya google aramasıyla karar verip para dökecekse ben bir şey yapamam buna... Ben arama yaptığımda tüm yazıları açıp okuyorum ama okuyorum yani :)

      Sil
    3. yazarın da okuyucunun da kendine göre nedenleri var elbette, yayınlamak ve hoşlanmamak konusunda.
      yazımda da dediğim gibi, reklam verilmesin alınmasın demiyorum, sadece böyle saçma metodlar kullanılmasın.

      hepimize en sevdiğimiz ürünlerle tıka basa çekmeceler dolusu bir yaz dilerim...

      Sil
  9. severek okuduğum bi blogger olarak, gerçekten de senden bu duyarlılığı beklerdim, helal olsun !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana da yorumun için helal olsun:)
      çok teşekkürler.

      Sil
  10. gına geldi artık bugun bile hala aynı vichy reklamları yayınlıyorlar. kendi adıma konuşayım ben çok sıkıldım. milleti aptal yerine koymaktan başka birşey değil. bu aralar bb cream arayışındaydım ama o kadar nefret ettirdiler ki vichy yi almayı aklımdan bile geçirmiyorum. zaten batılıların yaptığı bb cream gibi gelmiyor bana. renkli nemlendiriciden farksız. yine missha alacam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında vichy'nin hem kullandığım ürünlerinden hem tavsiye ettiğim ürünlerinden beklenen sonuçların alındığını gördüm, o yüzden hakikaten iyi de olabilir bu krem ama dedğin gibi çok iştah kapatıcı bir reklam.
      missha için de aslında uzakdoğuda çok da beğenilmeyen bir marka olduğunu okumuştum ne kadar doğru bilemiyorum.
      batılılarınki daha çok renkli nemlendirici gibi haklısın. skinfood, skin79 gibi uzakdoğu markalarına ulaşabilsek ne iyi olurdu...

      Sil
    2. skin79 da kullandım ama o yüzümde grimsi durdu hoşuma gitmedi. missha dan daha memnun kaldım. inanır mısın vichy ile yazılan tek bir yazıyı bile okumadım =D iyidir kötüdür bilemeyeceğim ama vichy yi almayacağım kesin

      Sil
    3. onun farklı versiyonları varmış sanırım, yine bulabilirsen tenine uygun birini seçersin.
      iyi yapmışsın okumamakla zaten safi övgüler övgüler...:)

      Sil
  11. Evet, bu vichy idealia bulteni resmen saka gibi bi seydi. Makyaj bloggerleri dunyasinin samimiyetinden ciddi suphe ettirecek ve resmen ters tepecek bir reklamdi bana kalirsa. Hic ummadigim bloglarda gordum ve acikcasi ben kaliteyi dusuren bir unsur olarak goruyorum cok sik basin bulteni yayinlamayi. Arada yayinlanabilir ki bence secmek gerekir onlari da, ama yazilari neredeyse sadece basin bulteni ve cekilis haberlerinden olusan bloglar var. Direkt siliyorum reader'dan ve izlemeyi birakiyorum acikcasi. Cunku aptal yerine konmaktan baska birsey degil bana kalirsa. Seni de tebrik ederim hakli tepkin icin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hala hayret ediyorum, o ilk günden sonra hala ara ara görüyorum, nasıl kirletebiliyorlar bloglarını şaşırıyorum.
      insan o kadar uğraşıp yazılar yazdığı fotoğraflar çektiği, ürünler alıp tanıttığı, makyajlar yaptığu bloguna böyle bir şeyi nasıl koyar?
      teşekkür ederim yorumun için:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...