iletişim

inspiteofmyself@gmail.com

21 Temmuz 2013 Pazar

neutrogena t/gel seboreik dermatit şampuanı / seborrheic dermatitis shampoo





















belki de kendisi de bu rahatsızlığa sahip olup adını bilmeyen, sıradan bir kepek veya cilt sorunu, egzama vs. zannedenler için özetlemek isterim; seboreik dermatit özellikle saçlı deride kaşıntı, kızarıklık ve pullanma şeklinde görülen, kesin bir tedavisi olmayıp yalnızca belirtileri kısa süreliğine giderilebilen, pek çok nedeni bulunamayan hastalık gibi de strese bağlanan lanetli cilt hastalığı. saç derisi, kaş derisi, burun kenarları, kulak içi ve arkası, göğüs arası gibi yerlerde beliriyor. bende zaman zaman azıtarak saç bölgesinden sinsice alnıma  indiği de oluyor. önü alınmasa bütün yüze yayılabilir.
seboreik dermatit için pek çok şampuan denedim. doa kozmetik sülfatsız şampuan, la roche posay kerium ds ilk aklıma gelen hüsranlar. yıllardır en iyi gelen ürün ise vichy'nin kepek önleyici şampuanı olmuştur. fakat sürekli kullanarak etkisini azaltmak istemediğim için araya başka markalar da sokuyorum. bu sefer de neutrogena t/gel denemek istedim.

maybe there are some of us that have the same problem but not aware, so I want to give a short description. seborrheic dermatitis is a skin problem that is usually seen on scalpt, eyebrows or chest itching with rush and dandruff. it doesn't have a known certain treatment but some temporary solutions. it is said to be caused by stress. mine sometimes appears on my forehead, eyebrow, ears and near the nose.
ı tried many shampoos for seborrheic dermatitis such as doa or la roche posay kerium ds. the best one is vichy anti-dandruff. but I don't want to use it continually and lose its effect, so I change it with other brands sometimes. I tried neutrogena t/gel this time.


bu tip şampuanlar genelde çinko ihtiva eder, bunda ise katran var. fakat sülfat da bulundurduğu için olsa gerek, bende vichy kadar etkili olamadı. la roche posay kerium ds gibi, tutarsız bir sonuç verdi, bu da zaten sıradan kepek şampuanlarının da sağlayacağı bir şey olduğundan bir daha almayı düşünmüyorum.

this kind of shampoos usually contain zinc, but this one has tar. it is not as effective as vichy on my scalpt which is I think because it also has sulfat. it gave me an inconsistent result like la roche. this result can be seen with other usual anti-dandruff shampoos so I won't buy it again.


9 yorum:

  1. Ben hala Yves Rocherin kepek önleyici şampuanını kullanıyorum bırakınca tekrarladığı için hiç bırakmıyorum, 3 senedir kanka olduk :)
    Benimde burun kenarlarımla derdim var. Devamlı soyuluyor, fondöten bb krem ne sürersem süreyim pul pul duruyor. İllallah ettim. Nerisona C kullanıyordum ama etkisi geçti ve kortizon nedeniyle kılcam damarlarım görünür hale geldi. La Roche Posay kerium krem aldım yine bir etkisini göremedim. Maskeler vs. hep aynı. Cettua Burun bandını kullandım, 2 aydır bakıyorum 10 güne kadar beni rahat ettiriyor. Burun bandında ne var bilmiyorum ama o pul pul görüntü tamamen gidiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ona daha sıra glmedi, sen söylemiştin aklımda.
      ben yüzümde oluştuğu zaman elma sirkesiyle dizginliyorum oldukça da memnunum yakıyor ama geçiriyor. burun kenarına da kaş içine de saç çizgisine de iyi geliyor. burun bandını duymamıştım rasgele bir bant mı bu konuya özel bir şey mi?

      Sil
  2. yazını bir umut okumaya başlamıştım ama sonu hüsran oldu :/
    ben özellikle yüzümden çok çekiyorum.hem seboreik hem de akneli.ne yapacağımı şaşırıyorum bazen.yaz gelince azaldı seboreik ama burnum sürekli soyuluyor.krem sürdükçe de deri inceliyor.iki ucu da sorunlu değnek bu hastalık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yukardaki cevapta da yazdım, elma sirkesini mutlaka denemelisin. ben bir ufak şişeye yarı yarıya gülsuyuyla karıştırdım sıkıntı oluştuğu zmaan yüzüme tonik gibi sürüyorum yumuşacık yapıyor, dermatitlerin üstüne de bastırıyorum acıyor yanıyor ama bir iki seferde geçiriyor hemen. bir zararı olur mu bilemiyorum ama. bir senedir bir sıkıntısını görmedim.

      Sil
  3. Merhaba vichy'nin kepek için birden fazla şampuanı var. Anti Dandruff Sensitive Kepek Karşıtı Şampuan ve Dercos Şampuan Kepeğe Karşı Yağlı Saç Anti Pel gibi. Acaba siz hangisini kullanıp olumlu sonuç aldınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iki farklı çeşidini kullandım. beyaz şişede olan anti dandruff yağlı saçlar, ve yeşil şişede olan sensitive.
      ilk kullandığım anti dandruff daha iyi geliyordu bana, sensitive olan yüzde yüz halletmiyor sıkıntıyı. yalnız bu benim sorunumun artmış, ilerlemiş olmasıyla falan da ilgili olabilir, tekrar beyaz şişeyi deneyip görmek istiyorum.
      beyaz şişe sadece kepeğe karşı etkili iddiası taşıdığı halde kızarıklık ve kaşıntıyı da engellemişti, sensitive olan yeşil şişe kızarıklık kaşıntı ve kepeğe derman olduğunu söylese de kaşıntıyı tam geçirmedi.
      yine de kişiden kişiye farklılık gösterecği için deneyerek doğruyu bulacağınıza inanıyorum.

      Sil
    2. Bende beyaz şişedeki ürünü düşünüyordum,teşekkür ederim :)

      Sil
  4. karbonatli suyla yikayin arkadaslar hem sacinizi hem cildinizi. ben buldugum en iyi ve en ucuz cozum bu. kasinti kesiliyor. yaralar geciyor .sicak suyla hazirlayin karbonati bir yemek kasigi karbonat bir caay bardagi su. alin size hem sampuan hem losyon. biraz bekletin ama.

    YanıtlaSil
  5. karbonatli suyla yikayin arkadaslar hem sacinizi hem cildinizi. ben buldugum en iyi ve en ucuz cozum bu. kasinti kesiliyor. yaralar geciyor .sicak suyla hazirlayin karbonati bir yemek kasigi karbonat bir caay bardagi su. alin size hem sampuan hem losyon. biraz bekletin ama.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...